Primul brand de oraș din România – Alba Iulia

Primul brand de oraș din România – Alba Iulia

Primul brand de oraș din România – Alba Iulia

”Există un singur reper de identitate al oraşului care defineşte istoric, cultural şi economic Alba Iulia. Oraşul este unic la nivel Sud-Est European în privinţa conservării acestui tip de patrimoniu – Cetatea Vauban – Alba Carolina.” sursa

Părere sinceră

Nu mă așteptam ca orașul Alba Iulia să își schimbe într-atât fața. M-au surprins enorm primele modificările aduse odată cu restaurerea cetății. Pot spune că veneam în vizită în orașul natal destul de rar, o dată la 2, 3 luni timp de 2 ani.

În acești doi ani în care veneam din București pentru un weekend în Alba Iulia, rămânem constant plăcut impresionată de rapiditatea cu care se mișcau lucrurile.

Primul brand de oraș din România – Alba Iulia

Mai mare mi-a fost mirarea să văd că toate lucrările erau înglobate în jurul unui concept, al unei identități. De îndată ce am vazut logo-ul și promisiunea acestuia am început să caut mai multe informații despre pașii urmați pentru a ajunge la el.
Astfel, am dat de prezentarea lui Adrian Docea, cel care a muncit la branding-ul orașului.

Dacă răsfoiți puțin paginile prezentării, veți vedea o analiză competentă a orașului, a promisiunilor pe care le poate face ca oraș turistic etc

Din punctul meu de vedere, poziționarea este una foarte bună. USP (unique selling proposition) în marketing sau factorul de diferențiere față de competiție -Cea mai mare cetate din România- vine să vândă orașul ca pe nici un altul din țara noastră.
Foarte bun și sloganul -Cealaltă capitală- cuprinde atât un factor emoțional, cât și unul mai pragmatic, istoric.

Un brand ca o cetate

Pe prima pagină a acestui site, la secțiunea Home, puteți urmări un slider care cuprinde câteva elemente pe care le consider esențiale în construirea unui brand.

1. Un brand trebuie să fie ca o cetate – construit strategic pentru a-și consolida constant puterea în stat

2. Un brand trebuie să fie ca porțile unei cetăți – greu de distrus de către inamici

3. Un brand trebuie să fie o cetate de oameni – construit cu și pentru consumatori

4. Un brand trebuie ocrotit precum o cetate – cu sisteme de apărare de actualitate pentru a-și proteja valorile și pentru a crește în prosperitate

5. Un brand trebuie să spună o poveste, exact ca Cetatea Alba Iulia – vă aștept să ne întâlnim și să povestim despre construirea cetății din jurul business-ului vostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *